“Diep in de zee” kamp was geslaagd!
Van woensdag 29 april tot en met vrijdag 1 mei was het weer tijd voor het jaarlijkse korfbalkamp van Zunobri. Dit jaar verbleven we bij groepsaccommodatie “Het Noordhuis” van 25 graden Noord in Drouwenerveen. Het thema van het kamp was: “Diep in de zee” en daar hadden veel kinderen meteen werk van gemaakt met leuke outfits bij vertrek vanaf het clubhuis.
De eerste dag begon sportief met een fanatiek potje beachkorfbal. Daarna vertrokken we richting de accommodatie waar iedereen zijn slaapplek mocht uitzoeken. De slaapkamers waren dit jaar extra bijzonder: echte klimhuisjes waar volop werd geklauterd en gespeeld. Na het installeren was het tijd voor een groot bosspel op het enorme terrein rondom de accommodatie. Natuurlijk mocht een lekker bord pasta tussendoor niet ontbreken. Ook ’s avonds stond er nog een spannend bosspel op het programma voordat iedereen moe maar voldaan ging slapen.
Ook de tweede dag zat weer vol leuke activiteiten. Er werd booggeschoten en tijdens de speleobox moesten deelnemers kruipen door smalle gangen en donkere tunneltjes om uiteindelijk de uitgang terug te vinden. Dat bleek nog best een uitdaging! Ondertussen was er ook reden voor een feestje, want Marit vierde haar 9e verjaardag op kamp. Inclusief traktatie én een speciale verjaardagsboterham bij het ontbijt.
In de middag stonden allerlei sport- en spelactiviteiten op het programma. Zo moesten teams een emmer met water hooghouden terwijl alleen de voeten gebruikt mochten worden en was er een estafette waarbij zeedieren moesten worden gemaakt met hoedjes en hoepels. Er werd veel gelachen, fanatiek meegedaan en vooral enorm genoten.
Het kamp werd afgesloten met een gezellige bonte avond in het thema “Diep in de zee”. Onder leiding van presentatoren Daan en Syra kwamen er leuke toneelstukjes, een quiz en zelfs een moppentrommel voorbij. Een prachtige afsluiting van een paar geweldige dagen samen.
We willen iedereen bedanken die heeft geholpen met de organisatie, begeleiding en het vervoer. Dankzij jullie werd het opnieuw een onvergetelijk kamp. Wij hebben genoten en hopen natuurlijk dat iedereen er volgend jaar weer bij is!
Door: redactie website
